czwartek, 12 grudnia 2019

Sałatka z łososiem, ananasem i prawdziwkami


 

 

Składniki

Na 1 porcję

 

·       Łosoś wędzony – 30g

·       Prawdziwki (świeże lub mrożone) – garść

·       Ananas – 50g

·       Pomidory koktajlowe – 5 sztuk

·       Sałata – dowolna np. lodowa, rzymska, rukola, roszponka, mix sałat

·       Sól

·       Pieprz cytrynowy

·       Sok z cytryny – łyżeczka

·       Oliwa - łyżeczka

·       Opcjonalnie masło – ½ łyżeczki

 

 

Sposób przygotowania

 

          Gdyby podsmażyć ok. 5 minut, posolić, pod koniec dodać szczyptę pieprzu, a po zdjęciu z ognia można dodać do grzybów masło, nie dodajemy wtedy do sałatki oliwy lub dodajemy jej mniejszą ilość. Na talerzu należy ułożyć sałatę, cząstki ananasa, przekrojone na pół pomidorki, skropić sokiem z cytryny i oliwą, wyłożyć borowiki.

 

 

 





3 komentarze:

  1. Pomysł na kolację w rzeczy samej!:D A w kwestii zdrowego odżywiania to też mam pytanie. Spotkałam się z czymś takim jak czarny czosnek Masz może jakieś doświadczenia? Polecasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam doświadczenia z tym produktem, nie spotkałam się też z żadną literaturą naukowa na jego temat, więc i teorii mi brak. Nie mogę go w takiej sytuacji polecić lub nie :) Ogólnie przyjmuje się, że fermentacja jest korzystnym procesem, biorąc jednak pod uwagę cenę to sięgam chętniej po kiszone ogórki ;)

      Usuń