wtorek, 30 czerwca 2020

Sos korniszonowy



Nie jestem jakimś specjalistą w zakresie przyrządzania mięs, brak należytej soczystości to moje najczęstsze przewinienie. I wtedy S.O.S. Tak, sos jest najlepszym wyjściem z niesmacznej sytuacji.

 

Składniki

 

·       Korniszony  (ogórki konserwowe) – 5-6 sztuk

·       Cebula – jedna mała lub połowa dużej

·       Mąka – łyżka

·       Rosół - szklanka

·       Olej – 2 łyżki

·       Sól

·       Cukier

 

Sposób przygotowania

 

          Najlepiej zacząć od pokrojenia ogórków w drobną kostkę.

Następnie drobno posiekaną cebulę zeszkliłam na oleju, dodałam mąkę i lekko podsmażyłam.

W kolejnym kroku małymi porcjami wlewałam rosół, cały czas mieszając, aby nie powstały grudki.

          Kropką nad i jest doprawienie sosu, według uznania, lecz naturalnie z umiarem.

 

Przepis pochodzi z „Kuchni Polskiej” książki wydanej przez Polskie Wydawnictwo Gospodarcze.

 

              

 

>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz