poniedziałek, 28 września 2020

Rukola z gruszką i boczkiem

Moja dieta w znacznym stopniu opierała się na produktach mlecznych. Owsianka? Na mleku. Dip do przekąsek? Z jogurtem. Dodatek białkowy do sałatki? Ser. Sezon na rzodkiewkę? Oczywiście z białym twarogiem. Naturalnie między tym wszystkim „zdrowym” pojawiał się serniczek.

Aktualnie, ze względu na alergię na białka mleka krowiego mojej córeczki, jestem na diecie bezmlecznej. I wierzcie mi zapchanie dziur po produktach mlecznych nie było dla mnie łatwe, psychicznie, bo fizycznie jest to jak najbardziej do ogarnięcia. Stąd pewnie w moim jadłospisie więcej „małych grzeszków”, jak np. boczek. A ten kusił… swojski wyrób, tłuste ale przynajmniej Eko.

I tak powstała sałatka, bardzo mało składnikowa…

 

Składniki

 

·       Rukola – 2 garści

·       Gruszka – sztuka

·       Miód – łyżka

·       Boczek – 3 plastry (ok. 50 g)

·       Rozmaryn – ½ łyżeczki

·       Sok z cytryny – łyżeczka

 

Sposób przygotowania

 

Gruszkę umyć, osuszyć i pokroić w łódeczki, wykrawając gniazdo nasienne. Polać miodem i posypać rozmarynem. Pozostawić na 15 minut a następnie zgrillować.

Boczek zgrillować, tak aby wytopić z niego jak największą ilość tłuszczu.

Boczek i gruszkę ułożyć na rukoli.

Do miodu pozostałego po marynowaniu gruszki dodać sok z cytryny, wymieszać i polac sałatkę.

 






 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz