wtorek, 6 lipca 2021

Smoothie melonowe z kwiatem lipy

 

Bez, jaśmin, kwiat lipy... Też tak macie, że słodkie zapachy pobudzają Wasz apetyt? Oto propozycja na złagodzenie skutków upału, z wykorzystaniem naparu z lipy.


Składniki


Melon

Napar z lipy

Opcjonalnie coś do dosłodzenia, np. miód czy cukier trzcinowy

Kostki lodu



Sposób przygotowania


Rozkruszyć kostki lodu i zblendować melona, oczywiste prawda?

A lipa? Ja robię tradycyjny napar (nie parzę zbyt długo, mam wrażenie, że gorzknieje) i wystudzony dodaję do reszty.

Lub... Kwiaty lipy zalewam zimną wodą z dodatkiem kostek lodu i zostawiam na kilkanaście minut, wtedy lód z pierwszego podpunktu można pominąć.






4 komentarze:

  1. Ojej, jakie pyszności u Ciebie! Dziękuję za wpis w akcję :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. :)) Miło mi, że tak uważasz. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pyszne smoothie. W mojej diecie ważne miejsce zamują też zupy. Ostatnio gotowałam zupa cebulowa Równie pyszna i zdrowa.
    pozdrawiam
    Anita

    OdpowiedzUsuń